7:45 AM – 18 Mar 2019

General Motors and the UAW are going to start “talks” in September/October. Why wait, start them now! I want jobs to stay in the U.S.A. and want Lordstown (Ohio), in one of the best economies in our history, opened or sold to a company who will open it up fast! Car companies…..
….are all coming back to the U.S. So is everyone else. We now have the best Economy in the World, the envy of all. Get that big, beautiful plant in Ohio open now. Close a plant in China or Mexico, where you invested so heavily pre-Trump, but not in the U.S.A. Bring jobs home!

ゼネラルモーターズ(GM)とUAW(全米自動車労組)は「協議」を9月/10月に開始する。どうして待つんだ、今始めよ! 私は雇用を米国内に維持し、わが国の史上まれにみる好経済の中、ローズタウン(オハイオ)を再開させるか、すぐ再開できる会社に売却したい!
自動車産業は皆、米国に戻ってきている。他の産業と同じように。現在、米国経済は世界で最も好調で、各国から羨ましがられている。オハイオの大きく、美しい工場を稼働させよ。(GMが)トランプ政権前に米国を差し置いて大型投資した中国やメキシコの工場を閉鎖せよ。雇用を本国に戻せ!

【解説】米国内の規模縮小を続けるGMがオハイオ州ローズタウン工場での生産を停止したことを受け、トランプ氏は16日から連日、工場再開を呼び掛けている。17日には、GM最高経営責任者(CEO)のメアリー・パーラ氏と話をした後、ツイッターで「米国経済が好調なのに工場が閉鎖されることが不満だ」と投稿している。
 UAWはGMの他、フォード、クライスラーの米自動車大手3者の工場労働者を中心とする労働組合。