「ロシアが俺の当選を手助けした」疑惑認める? 7:57 AM – 30 May 2019

Russia, Russia, Russia! That’s all you heard at the beginning of this Witch Hunt Hoax…And now Russia has disappeared because I had nothing to do with Russia helping me to get elected. It was a crime that didn’t exist. So now the Dems and their partner, the Fake News Media,…..
….say he fought back against this phony crime that didn’t exist, this horrendous false accusation, and he shouldn’t fight back, he should just sit back and take it. Could this be Obstruction? No, Mueller didn’t find Obstruction either. Presidential Harassment!

ロシア、ロシア、ロシア! このでっち上げの魔女狩りが始まったときにはこれしか聞こえてこなかった…。そして今やロシアは消えた。ロシアが俺の当選を手助けしたことは、俺には何の関係もなかったからな。こんな犯罪は存在しなかった。だから今民主党とその相棒、フェイクニュースのメディアの連中はこう言っている。彼(トランプ)は存在しない偽造犯罪、この恐ろしい偽の告発に対し反撃した、そして反撃などすべきではない、傍観すべきだとな。これは(俺に対する)妨害にはならないのか? いや、モラーは(司法)妨害も見つけなかった。大統領への嫌がらせだ!

【解説】トランプ氏は「ロシアが俺の当選を手助けした」とツイート。ニューヨークタイムズはこれについて、ロシアによる2016年の選挙干渉が当選に結び付いたとする「顕著な容認だ」と報じた。トランプ氏はこの直後、記者団を前に「いや、ロシアは俺の当選を手助けしなかった」「俺は自力で当選したんだ」と述べた。
 ロシア疑惑で捜査を指揮したモラー特別検察官は29日、トランプ氏が捜査に介入した司法妨害の疑いについて、完全に潔白とは言えないとの認識を示している。